Online Registration
  • Registration for this event is now closed.

apr
Malmö Västra Hamnen
Välfärden Minc
Anckargripsgatan 3
Malmö, Skåne  211 19
Sweden

Bli utbytesstudent! - Inspirationskväll för högstadieelever och deras föräldrar:

Den 24 april kl 18-20 anordnar Västra Hamnens och Malmö-Öresund Rotaryklubb ett gemensamt kvällsmöte med fokus på Rotarys internationella ettåriga utbytesprogram som är öppet för alla ungdomar att ansöka till.

Vi hälsar välkomna till ett spännande möte på Restaurang Välfärden på MINC!

Kvällens program
Denna kväll bjuder vi  både elever och föräldrar på lättsam information kring "när/var/hur" ett utbytesår går till och alla ges möjlighet att träffa/diskutera med fem unga studenter som nyligen varit utomlands ett år samt föräldrar som tagit emot studenter från hela världen. Under kvällen pratar vi om fantastiska upplevelser och relationer som varar livet ut men också om tuffa utmaningar och vad man, både som student och förälder, kan göra för att förbereda sig innan start. Vi tar upp hur detta program skiljer sig från andra, den ekonomiska bilden mm.

Samtliga deltagare bjuds under kvällen på enklare mat/dryck.

Funderingar?
Har du frågor kring kvällen är du välkommen att höra av dig till:
- Jessica Östman (Västra Hamnens RK) 0709-918066
- Marie Siemertz Kristensen (Malmö-Öresund RK

Anmälan!
Välkommen med din anmälan via detta event alt via email direkt till jessica.ostman@ceva.com senast den 20 april.

Hoppas vi ses den 24:e!

Hälsningar,